Batoniki energetyczne „raw” bez glutenu, bez cukru, bez laktozy bez mąki, bez pieczenia

Przy chorobach autoimmunologicznych i w sumie nie tylko, warto dbać o to, by nie jeść przetworzonego jedzonka. Gdy chcemy być zdrowi eliminujemy całkowicie z diety cukier i tłuszcze trans, wszelkie ciasta i  ciasteczka ze sklepu, chipsy, paluszki, płatki śniadaniowe, batoniki. Wiem , Ameryki nie odkryłam;P Wszyscy niby to wiemy, a jednak mało kto jest w stanie się od gotowych produktów totalnie odciąć. A nie mówię tylko o takich typowych słodyczach z marketu, bo sprawdzając etykiety ciastek, czekolad, batonów eko, wcale nie jest jakoś super lepiej. Raz na jakiś czas, oczywiście nic się nie stanie, jak spożyjemy produkt z cukrem, np na czita (przynajmniej w przypadku osób zdrowych i aktywnych), jednak spożywanie ich często, może skutecznie zniweczyć nasze sylwetkowe plany. Sto razy lepiej jest jeść codziennie domowej roboty fit słodycze, niż dwa razy w tygodniu batonika ze sklepu. A jeszcze jak składa sie z samych naturalnych składników, bez użycia mąki, bez obróbki termicznej, bez słodzików.. np taki batonik, jak dziś przedstawię, po treningu możemy zjeść bezkarnie:).

Ostatnio przy moich problemach z tarczycą, wyeliminowałam kolejne produkty z diety, przez co robienie fit słodyczy stało się trudniejsze. Nie dość, że nie jem ostatnio jajek, które jak wiecie są często spoiwem w przepisach, to po testach na nietolerancje odpadło mi jeszcze kilka produktów typu amarantus, migdały i orzechy nerkowca. Jednak to nie znaczy, że już nie mogę nic jeść, bo nowych pomysłów mi nie brakuje, tylko czasu mam trochę za mało:(.  Nawet na blogu znajdziecie kilka przepisów bez użycia jajek, wystarczy, że wejdziecie w kategorię „BEZ JAJ” 🙂

Dodatkowo odkryłam ile pysznych , a zarówno zdrowych rzeczy możemy zrobić ze zblendowanych owoców :). Coraz częściej w moim menu pojawiają się koktajle, jak i batoniki „raw”, z surowych produktów, bez pieczenia.

Dzisiejszy przepis na batoniki jest bardzo łatwy w przygotowaniu – wystarczy zblendować wszystkie składniki i dokładnie je wymieszać:). Do tego nie pieczemy, także samo przygotowanie trwa kilka minut :). Przepis ten daje wiele możliwości eksperymentowania – na bazie pasty daktylowej możecie zrobić różne rodzaje batoników zamieniając po
prostu część składników. Ja zastąpiłam częściowo daktyle gotowanymi jadalnymi kasztanami, o których super właściwościach pisałam przy okazji przepisu na fit pączki . Dzięki temu batoniki mają mniej węglowodanów i cukrów prostych:).

Przepis na moją ZDROWĄ wersję BATONIKA RAW:

150g daktyli, namoczonych w ciepłej wodzie i zblendowanych na pastę z daktyli
100g kasztanów gotowanych, znalazłam 200g za 9 zł w Almie! <3 , zblendowanych (można zamiast dodać dodatkowe daktyle)
1 łyżka ziarenek chia
40g zmielonego siemienia lnianego, zmielonego w młynku lub blenderem
2 łyżki ziaren kakaowca, mój stały zakup od fitness-food.pl (pamiętajcie, że na hasło: wonderwoman, otrzymacie zniżkę 6% :))
1 łyżeczka czubata błonnika naturalnego
30g zmielonych blenderem wiórków kokosowych  + 20g użyłam crunchy kokosowych, nowego odkrycia od Pana Ananasa
opcjonalnie miarka odżywki białkowej, u mnie ryżowa, ale moze być serwatka lub z konopii
1-2 łyżki ksylitolu (opcjonalnie; kasztany nie są mocno słodkie, więc można dodać w wersji z kasztanami)

IMG_5352 IMG_5353

Do zblendowanych daktyli dodajemy resztę składników i wpierw mieszamy je łyżką, następnie ugniatamy z powstałej masy ciasto.

IMG_5357

Do prostokątnej blaszki ok 20×12 cm wykładamy papier do pieczenia, na który  równomiernie rozprowadzamy masę tworząc warstwę o wysokości ok. 2 cm. Dokładnie dociskamy palcami i wyrównujemy.

IMG_5354

Wkładamy do zamrażalnika na ok 30-40 minut, po czym wyjmujemy i wykrajamy nasze batoniki:)

IMG_5356

IMG_5355 IMG_5351

Zauważyliście jakąś zmianę w kolorze paznokci;) Mam super lakier, który zmienia kolor pod wpływem temperatury 🙂

IMG_5349 IMG_5350 IMG_5346 IMG_5347 IMG_5348

Przepis na koktajl znajdziecie TU.
Smacznego!

Buziaki:)

Drukuj przepis

Batoniki energetyczne „raw” bez glutenu, bez cukru, bez laktozy bez mąki, bez pieczenia

  • Czas przygotowania:
    15 minut
  • Czas gotowania:
  • Czas oczekiwania:
    40 minut

Składniki:

Porcje sztuk

Przygotowanie:

  1. Do zblendowanych daktyli dodajemy resztę składników i wpierw mieszamy je łyżką, następnie ugniatamy z powstałej masy ciasto.
  2. Do prostokątnej blaszki ok 20×12 cm wykładamy papier do pieczenia, na który równomiernie rozprowadzamy masę tworząc warstwę o wysokości ok. 2 cm. Dokładnie dociskamy palcami i wyrównujemy.
  3. Wkładamy do zamrażalnika na ok 30-40 minut, po czym wyjmujemy i wykrajamy nasze batoniki:)
  4. Smacznego!

Uwagi:

Blaszka  20×12 cm

7 odpowiedzi na “Batoniki energetyczne „raw” bez glutenu, bez cukru, bez laktozy bez mąki, bez pieczenia

  1. Renia kajaki napisał(a):

    Od niedawna testuje nowe, zdecydowanie lepsze przepisy w kuchni. Baton energetyczny na bazie ulubionych bakalii zawinietych w estetyczny prezencik to strzał w dziesiątkę. Mój księciunio jest szczęśliwy że takie dobre żeczy są w lodówce 😋

    1. Karola Kocięda napisał(a):

      Bardzo mimiło , że trafiłaś na mojego bloga <3 Daj znać, czy udało Ci się jeszcze wypróbować inny przepis <3. Koniecznie spróbujcie nowego przepisu na chleb z batata:) Bardzo prosty a wychodzi chrupiący! 🙂

  2. anna90 napisał(a):

    Wyglądają pysznie 🙂 Gdzie można zrobić testy na alergie pokarmowe?

    1. Karola Kocięda napisał(a):

      Ja polecam testy na alergie utajone IGG i IGA w Vitaimmun w Poznaniu. MOżna zamówić test do domu. Ja robiłam właśnie tam na 96 skł pokarmowych:)

  3. Anonimowy napisał(a):

    Dzień dobry Pani Karolino:) Czy będzie Pani na Konferencji o alergiach pokarmowych w Warszawie 14 maja? Bardzo bym chciała Panią poznać 🙂
    Pozdrawiam, Aga:)

  4. kejtikejt napisał(a):

    zrobiłam. są pyszne! 🙂

  5. Kinga napisał(a):

    Smacznie wygląda! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Z kim współpracuje

więcej o współpracy