fit ciasto kokosowo-marchewkowo-cytrynowe (bezglutenowe, low carb)

Zastanawiałam się ostatnio nad zrobieniem jakiegoś słodkiego ciasta, ale z delikatnie kwaskowatym smakiem. Uwielbiam smak cytrynowy i kiedyś podzielę się z Wami przepisem na moje ulubione ciasto cytrynowe, z przepisu mojej Babci, tylko trochę zmodyfiowane;). Jednak mimo wszystko ostrzegam, że nie będzie ono super redukcyjnym przepisem z racji sporej  ilości żółtek i oleju kokosowego;). Bardziej polubią go za to paleo zwolennicy:). A smakuje obłędnie!

Na szczęście dzisiejszy przepis jest niskokaloryczny, do tego ciasto jest bezglutenowe, bez dodatku cukru (jedynie ten z marchewki) i bez laktozy.

Nie jest to standardowe ciasto marchewkowe, w przepisie jest tego „owocowarzywa” bardzo mało, co jest korzystne ponieważ marchewka po obróbce termicznej ma bardzo wysokie IG, co niekorzystnie wpływa na cały ładunek glikemiczny. Ciasto jest słodkie, a cytryna i mąka kokosowa dodają mu fajnego posmaku. Jego makro wygląda następująco: 475 kcal, 20 g B/ 40g W/27g T ! Mi wyszło z jednego bloku 12 sztuk ciasta, czyli jeden kawałek ma TYLKO 40 kcal (!!) 2g B/3,5gW/2,3 g T

Szook?!

Zapraszam po przepis, który znajdziecie pod Wonder Woman z cytrynami;)

IMG_0461

Z racji, że mnie często pytacie, gdzie kupuję składniki do przepisów, a szczególnie mąki bezglutenowe, od razu Was odsyłam, do bardzo fajnego miejsca. Możecie je w bardzo dobrej cenie zakupić w sklepie on-line: fitness-food.pl . Polecam, bo jest tu prawie wszystko co wykorzystuje w swoich wypiekach.

IMG_0456 IMG_0457 IMG_0454 IMG_0452 IMG_0453 IMG_0445 IMG_0449 IMG_0450

IMG_0444
No taaaaaak…zostawić Wonder Woman samą z ciastem ;P

 

Ciasto idealnie nada się po treningu w celu uzupełnienia glikogenu;)

unnamedaaaa
Mega koszulka od chłopaków z Kliniki Testosteronu 🙂 Dziękuję jeszcze raz :**

IMG_0460

Buziaki i Smacznego:D

Drukuj przepis

Ciasto cytrynowo-kokosowo-marchewkowe low carb

  • Czas przygotowania:
  • Czas gotowania:
  • Czas oczekiwania:

Składniki:

Porcje porcji

Przygotowanie:

  1. Nagrzewamy piekarnik na 180 stopni
  2. Jajka miksujemy ze słodzikami, w tym czasie tarkujemy marchew na dużych oczkach
  3. Dodajemy mąkę, mleko, proszek, sodę, skórkę z cytryny, sok z cytryny, sól i dalej miksujemy
  4. Na koniec dodajemy starta marchew, mieszamy już łyżką.
  5. Przelewamy masę do blaszki posmarowanej olejem kokosowym lub z papierem do pieczenia (również natłuszczonym)
  6. Pieczemy 30-35 minut, góra-dół
  7. Ciasto pozostawić do ostygnięcia

Uwagi:

Jego makro wygląda następująco: 475 kcal, 20 g B/ 40g W/27g T !

Mi wyszło z jednego bloku 12 sztuk ciasta, czyli jeden kawałek ma TYLKO 40 kcal (!!) 2g B/3,5gW/2,3 g T

24 odpowiedzi na “fit ciasto kokosowo-marchewkowo-cytrynowe (bezglutenowe, low carb)

  1. Lili napisał(a):

    Witam
    Jaka jest wielkość formy do ciasta?
    Pozdrawiam

    1. Karola Kocięda napisał(a):

      Forma: 23×14 cm :*

  2. Anonimowy napisał(a):

    Pani Karolinko bardzo prosze o odpowiedz,chce na weekend upiec to ciasto.Pozdrawiam.

  3. Anonimowy napisał(a):

    Pani Karolinko a tej marchewki to ile? 30 czy 120 dag?

    1. Karola Kocięda napisał(a):

      takie dwie małe marchewki jak na zdjęciu:) jak będzie ciut wiecej nic się nie stanie;) Niestety widzę, ze jakiś jest błąd i jak będę miała dostep do marchewek to je zważę i poprawię zarówno przepis jak i tabelkę, by nie było wątpliwości:D ale póki co proszę użyć dwóch marchewek, takich nie za dużych;) pozdrawiam serdecznie

  4. Anonimowy napisał(a):

    Witam serdecznie.Ciasto cudne w smaku,rozplywa sie w ustach.Robilam juz dwa razy,lecz mam pytanko,moze Pani mi podpowie co robie zle,poniewaz za kazdym razem na dnie mam delikatny zakalec.Tak to wyglada,jakby jajko opadlo na dno i nie dopieklo sie a u Pani cale takie suchutkie.Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam:)

  5. Amigo napisał(a):

    Ciasto super, przypomina mi coś podobnego z dzieciństwa,spód jakiegoś ciasta od mamy lub babci:) Ale jest błąd gdzieś, w przepisie 2 małe marchewki 30g a w tabelce 120g? 30g to stanowczo mało:)

    1. Karola Kocięda napisał(a):

      oo dzięki, sprawdzę później 🙂 i cieszę się, ze smakuje:)

  6. Anonimowy napisał(a):

    Karola mogę zastąpić mąkę kokosową jakąś inna ?

  7. Maja Wierzbicka napisał(a):

    cudowne ciasto!!! 🙂

  8. Anonimowy napisał(a):

    Kiedy bedzie do kawy bo mi kawa od rana stygnie :p

    1. Karola Kocięda napisał(a):

      hahaha made my day! :* już jest 😀 będzie to jutrzejszej świeżej;) niestety praca czasami mi niweluje moje plany;(

  9. Margo napisał(a):

    Hej Karola 🙂 ślinka mi cieknie na wypróbowanie przepisu, ale niestety nie mam dostępu do maki ryżowej 🙁 Eh eh czy mozna zastąpić ja inna ? Czy wystarczy zmielić w młynku nieprzetworzony ryż na mąkę po prostu ? Pozdrowionka cmok cmok

    1. Karola Kocięda napisał(a):

      można zmielić ryż, bądź użyć innej mąki. Mi zależało na bezglutenowej po prostu, ale powinna się nadać każda inna, owsiana, razowa 2000, orkiszowa, jaglana.

  10. Anonimowy napisał(a):

    Ale ten przepis mi się podoba, zdecydowanie trafia w moje kubki smakowe 😛 pytanie mam tylko czy mleko migdałowe wpływa znacząco na smak czy można je zastąpić innym? 😉

    1. Karola Kocięda napisał(a):

      Bardzo mnie to cieszy. Mleko migdałowe spokojnie możesz zastąpić innym roślinnym:) pewnie i krowim, ale ja nie jestem zwolennikiem nabiału a szczcególnie już mleka krowiego ze sklepu

  11. Anonimowy napisał(a):

    Jakiego makaronu używać na redukcji? Moze Soba bo troche w nim białka?

    1. Karola Kocięda napisał(a):

      ja używam bezglutenowego, ale jeżeli jesz zboża wystarczy, że bedzie razowy lub orkiszowy, oczywiście w odpowiedniej dla Ciebie przy Twoim posiłku ilosci. Unikaj po prostu pszenicy. Makaronów nie traktuj jako źródła białka, to mają być węglowodany, ja nawet takiego białka nie wliczam;)

  12. kajko napisał(a):

    Czy polecasz ze strony fitness-food.pl dostępne tam ksylitol i erytrol, czy raczej lepsze będą innych firm, albo może są słodziki bardziej warte uwagi (np.stewia)? Postanowiłam na zawsze wyrzucić cukier z diety i szukam dobrego słodzika:)

    1. Karola Kocięda napisał(a):

      jak zobaczysz w moich ostatnich przepisach, ja używam właśnie tylko tych dwóch produktów:), często je mieszam, bo ksylitol jest bardzo słodki, ale ma trochę kalorii i węglowodany, a erytrol jest mniej słodki za to ma 0 kcal. Możesz zamówić w fitness-food oba, będziesz miała na dłużej, bądź jeden z nich. Zależy tylko od Ciebie, na czym Ci zależy. One są w smaku neutralne, a stewia ma jednak dość charakterystyczny posmak.

    2. kajko napisał(a):

      dziękuję za odpowiedź!:) już zamowiłam, na początek erytrol i jeszcze sos z walden farms, wspaniały blog, uwielbiam:3

  13. Piotr Mikosik napisał(a):

    Brzmi obłędnie. Szkoda, że test musi poczekać do końca redukcji. Każda kaloria się teraz liczy 😉 Ale na pewno do przepisu wrócę 😀

    1. Karola Kocięda napisał(a):

      Przepis zatem czeka na Ciebie, a Wonder Woman trzyma kciuki ;P 😀

    2. Piotr Mikosik napisał(a):

      Redukcja skończona, więc ciasto wypróbowane. Było tak dobre, że nie zdążyłem nawet zdjęcia zrobić, bo rozeszło się jak świeże bułeczki 😉 Rewelacja!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Z kim współpracuje

więcej o współpracy