zdrowy chrupiacy chlebek bezglutenowy jaglano-kokosowy z tapioka i magicznym octem jablkowym

 

To póki co dla mnie najsmaczniejszy chlebek bezglutenowy, który zrobiłam. Ma bardzo charakterystyczny smak, który nadaje mu zdrowe masło Ghee i ocet jabłkowy oraz wpływ mają  mąka kokosowa i jaglana.

Nie masz mąki jaglanej? Ja też nie miałam, więc w młynku do kawy zmieliłam kaszę jaglaną :).

Warto też spróbować wersji chlebka z olejem kokosowym, ale polecam w drugiej kolejności.

Polecam też do wypieczenia chlebka dodać łyżeczkę gumy ksantanowej, dzięki której chlebek bezglutenowy będzie bardziej zwarty i ładniej nam wyrośnie.  Uznawana jest za bezpieczną dla
zdrowia człowieka, dlatego stanowi bardzo dobrą alternatywę dla sztucznych zagęstników. Ważną zaletą gumy  ksantanowej jest nisko-kaloryczność i wysoka zawartość błonnika. Z tego względu jest ona polecana osobom na dietach redukcyjnych. Warto zainwestować w ten produkt, starcza na bardzo długo, a poprawia jakość wypieków.

 

Chlebek jest idealny do ostatniego przepisu na dżem truskawkowo-rabarbarowy albo do zrobionego w domku masła z nerkowców lub innych orzechów <3
Chlebek dodatkowo ma właściwości zdrowotne i wspomaga naszą redukcję, a wszystko dzięki octowi jabłkowemu!
Co to jest ocet jabłkowy? Wytwarza się go w procesie dwuetapowym podobnym do procesu wytwarzania alkoholu.
Pierwszym krokiem jest dodanie drożdży du zmiażdżonych jabłek, które fermentują cukry z jabłek i przekształcają je w alkohol. Drugi
etap polega na dodaniu bakterii do roztworu alkoholu powstałego z
fermentacji jabłek, które fermentują alkohol i przekształcają go w kwas
octowy główną czynną substancje octu.
Ocet jabłkowy zawiera tylko około 3 kalorie na łyżkę stołową, czyli bardzo mało w stosunku do objętości.
Nie
ma zbyt wielu witamin i składników mineralnych, ale zawiera zauważalną
ilość potasu. Ocet jabłkowy dobrej jakości zawiera także aminokwasy i
przeciwutleniacze.
Czy wiesz, że:
1. Kwas octowy ma silne działanie przeciwdrobnoustrojowe i może eliminować niektóre szczepy bakterii.Hipokrates, ojciec współczesnej medycyny, używał octu do czyszczenia rany ponad dwa tysiące lat temu.
Ocet jest stosowany jako środek konserwujący do żywności a badania wykazały że hamuje on rozwój bakterii w jedzeniu, zapobiegając psuciu środków spożywczych
Jeśli szukasz naturalny sposobu na przedłużenie czasu przydatności jedzenia … to ocet jabłkowy może być bardzo przydatny.2. Ocet jabłkowy może obniżyć poziom cukru w krwi, co jest bardzo korzystne dla osób chorych na cukrzycę.Wykazano że ocet ma korzystny wpływ na funkcje insuliny i poziomu cukru we krwi:
Poprawia
wrażliwość na insulinę podczas posiłku o dużej zawartości węglowodanów
19-34%, a przez to znacznie obniża poziom glukozy i insuliny we krwiObniża poziom cukru we krwi o 34% po spożyciu 50 g białego chlebazażycie 2 łyżek stołowych octu jabłkowego przed snem może spowodować że na czczo poziom cukru we krwi zmniejszy się o 4%

4. Ocet jabłkowy może pomóc w utracie wagi.
Liczne
badania wskazują że spożycie octu może zwiększyć uczucie sytości, pomóc
jeść mniej kalorii, a nawet doprowadzić do straty masy ciała.Ocet
spożyty wraz z posiłkiem o wysokiej zawartości węglowodanów może
zwiększyć uczucie sytości, a ludzie jedzą mniej o 200-275  kalorii do
końca dnia.
Zmniejszenie ilości spożywanych kalorii, powinno się to przełożyć na zmniejszenie wagi.
Ogólnie
rzecz biorąc można przyjąć że ocet jabłkowy może być przydatny jako
pomoc w odchudzaniu, głównie poprzez zwiększanie uczucia sytości i
obniżenie poziomu glukozy i insuliny. Ale nie sprawi że cudownie stracimy na wadze;).5. Spożywanie octu jabłkowego może mieć korzystny wpływ na zdrowie serca.
Ocet jabłkowy może również zawierać przeciwutleniający kwas chlorogenowy, który chroni cząstki cholesterolu LDL przed utlenieniem, co jest kluczowym etapem w procesie choroby serca

6. Niektórzy twierdzą że może zwiększyć poziom energii i ma korzystny wpływ na zdrowie:)
A jak wyglądają wartości chlebka? Zerknijcie tu:
aa
Mi wyszło 12 grubszych kromek.
Co tu więcej pisać.. zapraszam po przepis pod zdjęciami:D :*:

img_5779

img_5780

img_5782

img_5783

img_5784

img_5785

img_5786

img_5787

img_5788

img_5789

img_5790

img_5791

img_5792

img_5793

 

Czy ktoś widzi małpkę na poniższym zdjęciu?:)

Taka kromka ciepłego chleba z chrupiącą skórką, posmarowana własnej roboty dżemem baaaardzo poprawia humor.

Acha..a tych wszystkich, którzy mają zamiar zostawić komentarz pod
artykułem typu… o boże znów ta dieta bezglutenowa, głupia moda, albo
coś w tym stylu, zapraszam do mojego artykułu dla www.muscle-zone.pl,GLUTEN JEST DLA MNIE JAK KRYTONIT DLA SUPERMANA

Peace!! <3

Drukuj przepis

zdrowy chrupiący chlebek bezglutenowy jaglano - kokosowy z tapioka

  • Czas przygotowania:
    10 minut
  • Czas gotowania:
    35 minut
  • Czas oczekiwania:

Składniki:

Porcje kromek

Przygotowanie:

  1. Jajka z solą i masłem miksujemy.
  2. Dodajemy mąkę z octem, proszkiem do pieczenia (i gumą). Miksujemy na gładką masę.
  3. Przerzucamy masę do silikonowej formy.
  4. Pieczemy w 180 stopniach góra-dół przez 35 minut

Uwagi:

aa
Mi wyszło 12 grubszych kromek.

7 odpowiedzi na “zdrowy chrupiacy chlebek bezglutenowy jaglano-kokosowy z tapioka i magicznym octem jablkowym

  1. Anonimowy napisał(a):

    Mogę zastąpić czymś mąkę z tapioki? Np. gryczaną?

    1. Karola Kocięda napisał(a):

      lepiej byłoby pewnie skrobią typu ziemniaczaną, ale spróbuj , powinno wyjść.. a jak nie wyjdzie nie zabijaj 😉 i daj znać <3

  2. Jula G. napisał(a):

    ile taki chlebek może leżeć? chętnie bym upiekła (i zjadła :)), ale obawiam się, że nie zdążę zjeść całego zanim się zepsuje / zeschnie.

  3. Anonimowy napisał(a):

    Świetnie napisany artykuł, mega przyjemnie się czytało – tylko oHydny powinno być 😉
    Pozdrawiam 🙂

    1. Karola Kocięda napisał(a):

      hehe dzięki, zaraz poprawię błąd:) 😀

  4. Anonimowy napisał(a):

    Mam pytanie , gdzie pani kupiła taka silikonową formę?

    1. Karola Kocięda napisał(a):

      w carrefour 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Z kim współpracuje

więcej o współpracy