redukcyjny proteinowy budyń z cukinii LOW CARB

Czy wiecie, że mając zaledwie kilka składników możecie zrobić fit budyń low-carb ? Prawdopodobnie każdy z Was, jeśli jest fit-freakiem, który zdrowo się odżywia i trenuje, posiada je w domku:).
Jeśli nie, to nawet nie trzeba się ruszać z domu, by to nadrobić i tylko wystarczy kliknąć w stronę fitness-food.pl i możecie tam zamówić je wszystkie i uzupełnić braki :).

Przepis jest banalny, szybki i niskokaloryczny.  Ja zrobiłam o smaku czekoladowym, dodając kakao i odżywkę białkową czekoladową. Ale możecie użyć innego smaku odżywki, bądź dodać aromat waniliowy i ziarenka wanilii. Można kombinować:).

Do zrobienia budyniu potrzebujemy:

– pół obranej cukinii, pokrojonej w pół-plasterki
-1,5 łyżki tapioki
– szklanka mleka kokosowego, podzielona na 3/4szkl i 1/4szkl
– cynamon- prawie pełna płaska łyżeczka
– kakao łyżka lub mniej (lub w ogóle jeśli używacie odżywki białkowej)
– miarka odżywki białkowej czekoladowej
– łyżeczka ksylitolu i łyżka erytrolu.

*cukinia, tapioka i odżywka białkowa mają jedynie 15g węglowodanów!
*warto słodzić desery erytrolem, który nie podwyższa poziomu cukru i insuliny!)

IMG_2533

Instrukcja:
1. Obraną i pokrojoną w talarki (połówki) cukinię wkładamy do rondelka i zalewamy 3/4 szklanki mleka kokosowego (lub innego roślinnego) .
2. Dodajemy cynamon, aromat (ewentualnie ziarenka wanilii) oraz słodzidło.
3. Gotujemy wszystko ,aż do zagotowania, a wtedy zmniejszamy gaz/moc płyty i kontynuujemy gotowanie jeszcze z 10 minut , aż cukinia stanie się miękka.
4. Zdejmujemy rondel z płyty i blendujemy wszystko na gładką masę.
5. Wstawiamy ją ponownie do gotowania, na średni ogień.

IMG_2534
6. W szejkerze (jak do koktajli po-treningowych:)) mieszamy 1/4 szkl mleka z mąką z tapioki. Wstrząsamy nim aż się wszystko połączy.
7. Małą strużką wlewamy tapiokowe mleko do gotującej się ciągle cukinii, po czym zmniejszamy ogień na mały i zaczynamy energicznie mieszać wszystko łyżką.
8. To w tym momencie masa zaczyna gęstnieć i zamieniać się w budyń:).
9. Dosypujemy odżywkę białkową i kakao, dalej mieszamy energicznie, tak by wszystko się połączyło i zniknęły grudki.

*Zastanawiam się, czy nie warto dodać sypkie produkty wcześniej razem z cynamonem. Ale to spróbuję następnym razem;P.

10. Wyłączamy płytę, jeszcze chwilę mieszamy i przelewamy budyń do miseczki.
11. Dekorujemy wg uznania i jemy:)

IMG_2527 IMG_2529

U mnie na budyniu truskawki i home-made fit posypka lukrowa wg mojego przepisu na fit posypkę.

Drukuj przepis

redukcyjny proteinowy budyń z cukinii LOW CARB

  • Czas przygotowania:
    20 minut
  • Czas gotowania:
  • Czas oczekiwania:

Składniki:

Porcje osoba

Przygotowanie:

  1. Obraną i pokrojoną w talarki (połówki) cukinię wkładamy do rondelka i zalewamy 3/4 szklanki mleka kokosowego (lub innego roślinnego) .
  2. Dodajemy cynamon, aromat (ewentualnie ziarenka wanilii) oraz słodzidło.
  3. Gotujemy wszystko ,aż do zagotowania, a wtedy zmniejszamy gaz/moc płyty i kontynuujemy gotowanie jeszcze z 10 minut , aż cukinia stanie się miękka.
  4. Zdejmujemy rondel z płyty i blendujemy wszystko na gładką masę.
  5. Wstawiamy ją ponownie do gotowania, na średni ogień.
  6. W szejkerze (jak do koktajli po-treningowych:)) mieszamy 1/4 szkl mleka z mąką z tapioki. Wstrząsamy nim aż się wszystko połączy.
  7. Małą strużką wlewamy tapiokowe mleko do gotującej się ciągle cukinii, po czym zmniejszamy ogień na mały i zaczynamy energicznie mieszać wszystko łyżką. To w tym momencie masa zaczyna gęstnieć i zamieniać się w budyń:).
  8. Dosypujemy odżywkę białkową i kakao, dalej mieszamy energicznie, tak by wszystko się połączyło i zniknęły grudki.
  9. Wyłączamy płytę, jeszcze chwilę mieszamy i przelewamy budyń do miseczki. Dekorujemy wg uznania i jemy:)

Uwagi:

*cukinia, tapioka i odżywka białkowa mają jedynie 15g węglowodanów!
*warto słodzić desery erytrolem, który nie podwyższa poziomu cukru i insuliny!)

7 odpowiedzi na “redukcyjny proteinowy budyń z cukinii LOW CARB

  1. Anonimowy napisał(a):

    musze wyprobowac, chcialam powiedziec ze swietny blog naprawde <3 juz od godziny na nim siedze i wszystk przegladam <3

  2. Kinga napisał(a):

    Wygląda bardzo smacznie! 🙂

  3. SyntheticBody napisał(a):

    jestem pewna, że się na niego skuszę, bo wydaje się genialny 🙂 muszę tylko uzupełnić zapasy tapioki 🙂

  4. Anonimowy napisał(a):

    Zrobiłam ten budyń i jest taki pyszny, masakra :)) dodałam jeszcze platki czekoladowe i Jestem w niebie

    1. Karola Kocięda napisał(a):

      miło mi to słyszeć:)

  5. Anonimowy napisał(a):

    Masz obliczone makro? 🙂

    1. Karola Kocięda napisał(a):

      podałam wartość węgli, tłuszczu nie ma praktycznie, białko w zależności jaką masz odżywkę 😀 13g z tapioki węgli + 2g z cukinii, odżywka hydroizolat samo białko , dodajesz ile chcesz, no jeszcze słodzik, ale ja nie licze węgli z niego:) buziak!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Z kim współpracuje

więcej o współpracy