fit kolorowa posypka na fit desery

Udało się !!! Fit posypka do deserów, muffinek, placków, lodów (nie tylko z kalafiora;)), budyniu, owsianki i czego tylko sobie chcemy, zrobiona z naturalnych zdrowych składników:)  Nasze redukcyjne posiłki będą teraz wyglądały na jeszcze bardziej niezdrowe i mniej monotonne 😀

Przepis jest prosty, ale należy go zrobić wcześniej, np wieczorem dnia poprzedniego, jeśli chociażby posypać kolorowymi patyczkami placki śniadaniowe:). Najlepiej by odleżały od 12 do nawet 24h. Później przechowujemy je w szczelnym pojemniczku.

To co potrzebujemy:

białko jaja
erytrol/ksylitol/stewia 150g – 200g* zmielony na cukier puder
(jaki słodzik użyć? zapraszam do przeczytania TEGO artykułu)
naturalne (!) barwniki kolorowe,

Ja użyłam tych z poniższego zdjęcia, zakupionych w sklepie eko, które bazują na naturalnych składnikach takich jak: kurkuma, burak, matcha, marchew, dostępne w sklepach eko tj. Organic. ALE możecie równie dobrze zrobić je sami! Tym bardziej, że taki zestaw to dla większości koszt niemały, bo 30zł. Można zamiast nich kupić tradycyjne składniki barwiące typu kurkuma, marchew, burak, lub zainwestować w przepyszną herbatę japońską Matcha, która oprócz tego, że jest fajnym dodatkiem do deserów, to super barwi na zielono wszystko ;P (uwaga na ciuchy;)). Zastanówcie się. Z drugiej strony, jak ktoś duże piecze jak ja i lubi ubarwiać swoje desery, albo ma wyjątkową okazję , np urodziny, to warto zaopatrzyć się w ten gotowy produkt. Zaoszczędzi czas, no i przy okazji mamy pewność tego co jemy. A kolory wychodzą obłędne!

Mimo wszystko, poniżej podam wskazówki jak uzyskać naturalne kolorki do lukru z prostych ogólnodostępnych składników spożywczych:).

Acha, dodatkowo do stworzenia posypki potrzebujemy rękawa cukierniczego z wąską końcówką. Ja mam swój niezastąpiony z Almy,  z czterema końcówkami, służy mi już długo, jedynie trzeba go dobrze wymyć każdorazowo, ale to akurat nie jest duży problem. Fajnie mieć tyle rękawów co kolorów;P.

CO ROBIMY:

Podobnie jak w przepisie na lukier:
Białko ubijamy ze słodzikiem na sztywną masę za pomocą miksera. Jeśli macie zamiar barwić lukier za pomocą soku, dodajcie więcej słodzika, musi być gęstszy.
Dzielimy masę na tyle porcji ile mamy barwników. Ja miałam 5 saszetek z tego gotowego zestawu, ale użyłam tylko czterech.
Każdy kolor mieszamy w oddzielnych miseczkach z lukrem.

Kolorową masę wlewamy do rękawa i na papierze do pieczenia wyciskamy wąskie paseczki.
Zostawiamy je do wyschnięcia, a po minimum 12h same będą się łamać po przejechaniu po nich ręką;).

asa IMG_2300 IMG_2301 IMG_2302 IMG_2303 IMG_2304

Najważniejsze to by nie barwić deserów sztucznymi barwnikami, które są do kupienia w marketach. Zawierają wiele szkodliwych substancji. Tak samo gotowe posypki – to nic innego niż cukier.

Kupne sztuczne barwniki spożywcze możemy zastąpić bez problemu naturalnymi barwnikami, stosując naturalne produkty barwiące, które
nie zaszkodzą naszemu zdrowiu.

Wszystkie poniższe wskazówki dotyczą zabarwienia lukru. Pamiętaj, że sok z
owoców rozcieńczy lukier. Należy zatem zrobić lukier stosunkowo gęsty i
później w razie potrzeby dodać więcej wody. Jeśli chcesz zabarwić coś
innego niż lukier eksperymentuj z ilością naturalnych barwników aż
uzyskasz pożądany kolor.

1. Dodaj 1 łyżeczkę kurkumy aby uzyskać lukier w kolorze żółtym. Kurkuma ma smak neutralny zatem nie zmieni
smaku deseru. Można również kurkumę rozpuścić w łyżeczce soku z pomarańczy. Kolor wyjdzie bardzo soczysty, a lukier o smaku cytrusowym:)
2. Aby zrobić czerwony lukier wymieszaj cukier puder z sokiem wyciśniętym z
buraków. Jeśli chcesz, aby lukier był purpurowy dodaj do niego kilka
kropel soku z cytryny. Uwaga: nie przesadź z  ilością, by lukier nie miał zbyt intensywnie buraczanego smaku.
3. Zielony barwnik otrzymamy ze sproszkowanej japońskiej herbaty matcha lub spiruliny. Matchę należy rozpuścić w wodzie; do łyżki wody dosypujemy proszek stopniowo i mieszamy aż uzyskamy zieloną masę.
Można jeszcze kombinować z awokado i szpinakiem:).  Ale kolor będzie raczej pastelowy.
4. Kolor niebieski/fioletowy uzyskamy robiąc wywar z kapusty czerwonej, Kapustę należy pokroić na drobną kostkę i zalać wodą, tylko tyle żeby
przykryć kapustę. Doprowadzić do wrzenia i gotować jakieś 5 minut.
Bardzo szybko pojawia się ciemno-niebieski kolor.Studzimy! Starajcie się nie dodawać więcej niż łyżeczkę cieczy.
5. Również z wywaru z kapusty otrzymamy różowy kolor. Tylko trzeba dodać do niego kilka kropel soku z cytryny. Im więcej cytryny
tym jaśniejszy kolor.
Albo zmiksuj mrożone (lub w miarę możliwości świeże) maliny, wiśnie, dodaj do lukru:).
6.  Pomarańczowy kolor- sok z marchewki.

IMG_2305

Gotową „utwardzoną” posypkę możemy używać na co tylko chcemy.

Ja marzyłam o takich śniadaniowych plackach z „bitą śmietaną” z ricotty lub twarożku bezlaktozowego zmieszanego z odżywką białkową <3 Przepis znajdziecie TU.

IMG_2309

Smacznego fit-freaki i nie zapomnijcie się pochwalić Waszymi zdjeciami posypki! Ciekawa jestem gdzie ją zastosujecie:)
Buziaki!

 

9 odpowiedzi na “fit kolorowa posypka na fit desery

  1. Pat Dream napisał(a):

    Ale świetne !

  2. Kulinarna Mania napisał(a):

    zamiast białka może ubita woda z ciecierzycy się nada? 🙂

  3. Anonimowy napisał(a):

    Swietne! Zrobilabym mojem corce, ktora uwielbia posypki, ale ma uczulenie na bialko jaj:(

  4. Ela napisał(a):

    A można słodzić maltitolem?

  5. Kasia S napisał(a):

    Mój świat na redukcji dzięki Tobie staje się piękniejszy!

    1. Karola Kocięda napisał(a):

      😀 jak mi miło!!

  6. Maja Wierzbicka napisał(a):

    jesteś genialna!

    1. Karola Kocięda napisał(a):

      :* <3 dziękuję

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Z kim współpracuje

więcej o współpracy